Ryhdy iPhonen testikäyttäjäksi


Etkö luullutkin otsikon perusteella, että Ristipissarit jakaa ilmaiseksi iPhoneja testikäyttöön? Siis ihan tosta vaan. Ihan vaan ilmoitat nimesi ja tietosi ja me lähetämme aivan maksutta käyttöösi 600 euron arvoisen iPhonen? No ei nyt sentään.

Mutta tuohon samaan logiikkaa perustuu Winstuffhere.netin vähintäänkin kyseenalainen jollei suorastaan paskalle haiskahtava markkinointikamppis Facebookissa. FB-mainos ilmoittaa: ”Ryhdy iPhone-testaajaksi. Hanki uusi iPhone GS. Sinun pitää vain valita väri”.

Mainoksen klikkaus tuo tälle saitille ja viesti on jo muuttunut muotoon: ”Pelaa voittaaksesi iPhone”. Vittu, pelaa mitä? Miksi iPhone-testaajan pitää nyt pelata mitään? Tarkastelen mainosta lähempää, eli haen vaarivainaan suurennuslasin nähdäkseni pienellä kirjoitetunkin tekstin alareunassa. No johan alkaa totuus selvitä!

Sivun alareunassa ja ison huomion kaappaavan iPhone-kuvan alla pienellä paskapräntillä lukee, että jättämällä numeron ja antamalla tiedot osallistuu johonkin Tietovisapalveluun, joka maksaa 21 € kuussa on kestotilaus. Nyt ollaan suht kaukana periteisestä vastikkeettomasta testikäytöstä pojat ja tyttäret.

Eikä siinä vielä kaikki… Vasta kun osallistuu tähän vitun skabaan, osallistuu myös iPhonen arvontaan. Siis tähän hehkutettuun testaajan rooliin päästäkseen ON PAKKO maksaa ainakin yhden kuukauden ajalta tämä 21 euroa. Oletettavasti. Koska mitään sopimusehtoja ei mainoksessa kerrota. Asiakas ei saa tietää mm. sitä, joutuuko hän maksamaan ensimmäisen kuukauden palvelumaksun, MIKÄLI lopettaa tilauksensa kesken sopimuskauden. Tätä ei löydy myöskään yrityksen yleisiltä sivuilta, koska sellaisiahan EI OLE. No huh huh.

Kyse ei sittten todellakaan ollut mistään iPhonen testikäytöstä, kuten mainos aivan aluksi väitti. Täysin syvältä perseestä kaiivettua ehtaa paskaa koko mainoksen sisältö. Paitsi epäeettistä, rikkoo myös mainonnan lakipkäliä: kuluttajalla pitää olla mahdollisuus osallistua arvontoihin ilman osto/tlauspakkoa. Tää on aivan kusetusta koko kamppanja. Pysykää kaukana. Itse en viitsinyt edes klikata eteenpäin tolta etusivulta, koska lasku varmaan tulis perässä vaikken liittyiskään mihinkään.

Eniten ihmettelen sitä, miten meidän puhelinoperaattorit on sujsostuteltu tällaiseen PASKAAN mukaan? Siinä ne logot pönöttää sievässä rivissä mainoskuvan alapuolella tuomassa uskottavuutta tällaiselle hämärähommalle. Ei jummarra. Kaikista surkuhupaisinta on, että Apple ei ole edes koko kampanjan sponsori eikä yhteistyökumppani. Se lukee myöskin hyttysenpaskan kokoisin kirjaimin nimittäin mainoksen puutteellisissa kampanjaehdoissa. Lisäksi pikkupräntissä tiedotetaan, että firman ”asuinpaikka” on Signapore ja parasta on ehdottomasti tuo lopputoteamus: LISÄMAKSUJA VOIDAAN VELOITTAA. Mitähän vittuu?

Kuinka tyhmänä kuluttajia pidetään? Kuinka paljon paskaa mainostiisereissä voidaan syöttää tyhmille? Nähtävästi rajattomasti

morot. Olkaa tarkkana ja lukekaa ne pienetkin kirjaimet. Tääkin juttu perustuu täysin täysin kiireisten ja huolettomien ihmisten hyväksikäyttöön…

Tietoja P-man
Tosimies, joka kumartaa punaiselle lihalle, tehokkaille moottoripyörille ja itsevarmoille naisille, jotka ei yritä hyväkskäyttää mua. Jyrkkä ei puuterialushousuille, kalaruuille sekä isäehdokkaita etsiville kullikotkille. Btw: itsekin isä vm. 11.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggaajaa tykkää tästä: